torsdag 5. februar 2009

Land-art prosjekt

Oppgave 2008. Uke 38 -->
Vi fikk i oppgave å lage et en del av en landart utstilling i skolegården. Vi skulle bruke en tråteknikk f.eks , makrame, strikkemetoden eller hekling. Produktet skulle være et "skjerf" til og kle et tre med.

Prosess
Jeg bestemte meg for og bruke strikke metoden. Begynte først på et turkist og rosa "skjerf" i sjakkmønster. Men fant ut at det var litt "kjedelig" mønster. Så begynte på et nytt mønster i fargene: oransje, mørk grønn og grå/svart. Dette er varme høstfarger som var inn i høst. På midten strikket jeg et mønster som dannet ordet "happy". Hele tiden mens jeg strikket tok jeg annenhver omgang rett og vrang, slik at det ble glattstrikk. Etter og ha strikket en stund begynte jeg og hekle på lengden. Når jeg heklet brukte jeg stavmasker, som dannet små "firkanter".

Egenvurdering
Jeg følte jeg fikk det til. Men hadde svært dårlig tid på slutten så satt og strikket nesten helt til siste sekund før oppgaven skulle leveres. Jeg lærte å hekle og det satt jeg stor pris på! Jeg kunne strikke fra før av, men kunne ikke mønsterstrikk.
I etterkant ser jeg at fargene kanskje er litt blasse, men jeg syntes de er fine alikevell:) ¨
Klassen har en blogg sammen, hvor vi blogger om utstillingen: http://www.rettpaavranga.blogspot.com/

Bilder: Ferdig land-art. Min del er nest øverst.


"Happy"


Mitt ferdige produkt





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar