torsdag 5. februar 2009

Selvportrett

Oppgave 2009. Uke 05
Etter mange tegne øvelser fikk vi i oppgave å lage et selvportrett. Selvportrettet skulle ha riktige proposisjoner og ligne mest mulig.

Prosess
Jeg begynte med og dele opp arket i forhold til plasseringene i ansiktet. For at proposisjonene skulle bli riktige måtte jeg måle masse. Jeg begynte med å tegne ansiktsformen svakt. Så plasserte jeg øynene. Etter øvingsoppgave hadde jeg lært at pannen er mye høyere en det vi mennesker tenker. Jeg jobbet veldig lenge med øynene før jeg begynte på nesen...Nesen tegnet jeg med svake streker. Deretter tegnet jeg munnen. Så tegnet jeg håret og la på valører og skyggeeffekter. Jeg tegnet ikke ører fordi håret lå foran ørene. Brukte speil for å se meg selv og mine personlige trekk.

Egenvurdering
Jeg er faktisk ganske fornøyd med resultatet selvom det ikke ligner meg på en prikk. Følte det ble bra når jeg tenker på at det er første gangen jeg tegnet ordentlig. Lærte mye om hvordan man skal tegne vær enkelt del i fjeset, som øyne osv.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar